یک نماینده مجلس گفت: وقتی آقای مؤمنی به جلسه کمیسیون برنامه و بودجه آمدند یکی از همکاران ما از ایشان خواست که مسأله انتصاب استانداری‌ها را به شکل روشن شفاف‌سازی کنند.

اسکندر مومنی

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اعلام نفرات معرفی شده از سوی دولت چهاردهم جهت حضور در مناصب وزارتخانه‌ها، موضوع بررسی کمیسیون‌های مجلس درباب سنجش افراد معرفی شده آغاز شده و در این باب برای خبردار شدن از کم و کیف اوضاع کمیسیون‌ها و بررسی‌های به عمل آمده با نبی‌الله محمدی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

نظر مثبت به وزرا تا اینجای کار

محمدی در ابتدا گفت: تا به اینجای کار نظر کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به وزرای معرفی شده مثبت و خوب بوده و در موضوع رأی آوری مسیر به سمت تأیید آن‌هاست.

امید است نمایندگان با رأی قاطع وارد کابینه شوند

این نماینده درمورد دو وزیر پرسروصدای معرفی شده‌ی این روزهای رسانه یعنی فرزانه مالواجرد و اسکندر مؤمنی ادامه داد: هر دو بزرگوار در کمیسیون ما حائز صلاحیت بودند و توانستند که نظر مثبا نمایندگان را جلب کنند. امید است در روزهای آینده این دو وزیر معرفی شده بتوانند با کسب حداکثر آرای اعتماد به هیأت وزیران وارد شوند و یک کابینه با پشتوانه رأی قوی تشکیل شود که هم انگیزه را در وزرا بالا ببرد و هم انسجام مودت و همدلی را حاصل نماید.

از آقای مؤمنی خواسته شد درباره برنامه‌های خود توضیح دهند

محمدی در ادامه با اشاره به برخی از حواشی‌های رسانه‌ای در قبال اسکندر مؤمنی و گزینش استاندارها افزود: بعضی گفته‌ها از زبان آقای مؤمنی هنوز صحت‌شان مشخص نیست، اما درکل گزینش وزرا به عهده و به نظر ایشان است که برخی از افرادی که عملکرد خوبی داشته‌اند را نگه داشته و یا آن‌ها را عوض کنند. منتها اصل موضوع درباره استاندارها تبدیل به شک چالش شده و بود به عنوان یک طرح بحث در کمیسیون به آن اشاره شد.

نماینده زنجان و طارم اشاره کرد: وقتی آقای مؤمنی به جلسه کمیسیون برنامه و بودجه آمدند یکی از همکاران ما از ایشان خواست که مسأله انتصاب استانداری‌ها را به شکل روشن شفاف‌سازی کنند. در اصل خواسته از ایشان این بود که بنا به فشاری که در فضای مجازی وجود دارد ایشان نسبت به آن‌ها روشنگری کنند و این مهم را در صحن انجام دهند. حتی خود من نیز از ایشان درخواست کردم که مسأله چالشی استانداری‌ها را روشنگری کنند و به مسائل پیش آمده پاسخ دهند.

محمدی در انتها گفت: آقای مؤمنی توانسته که نمره قبولی از کمیسیون برنامه و بودجه بگیرد، البته جزئیات این قبولی را در حال حاضر بیان نمی‌کنیم.

کد خبر 874385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha